Abstract (croatian) | Različite sredine u kojima se djeca danas kreću ostavljaju različite tragove na dječju psihu. Dvije su sredine u koje mi bibliotekari posebno želimo da djeca rado dolaze: dječji odjel narodne knjižnice i školska knjižnica. Na koji način ćemo uspjeti privući djecu - naše korisnike ovisit će o nama bibliotekarima i kvaliteti programa koji ćemo im ponuditi. Mogućnosti suradnje dječjih odjela narodnih knjižnica i knjižnica osnovnih škola su mnogobrojne i raznolike, a ako ih dobro koordiniramo, uspjeh neće izostati.
Aktivno sudjelovanje bibliotekara dječjih odjela i školskih knjižnica u kreiranju slobodnog vremena djece zahtijeva znanje, kreativnost i mnogo truda, ali rezultati i zadovoljstvo neće izostati jer će djeca brzo prepoznati ono što je lijepo, dobro i korisno za njih.
Suradnja bibliotekara dječjih odjela i školskih knjižnica započet će sastancima - dogovorima jedanput mjesečno u uvijek određeno vrijeme, a nastavit će se kroz niz zajedničkih aktivnosti: pružanje stručne pomoći školskim bibliotekarima (nabava, obrada građe i sl.); prikazi novih knjiga, natjecanje u znanju, održavanje satova lektire, susreti s piscima, glumcima, ilustratorima i sl., okruglim stolovima s različitom tematikom, postavljanje izložbi, literarni natječaj za kritički osvrt o knjizi za djecu i.t.d.
Obrazovan i kreativan školski knjižničar, koji će i pored svih teškoća na koje nailazi u svom radu, naći vremena za suradnju s bibliotekarima dječjeg odjela narodne knjižnice bit će u stručnom timu škole priznat i tražen stručni suradnik i uspjet će svojim radom dokazati neophodnost postojanja školske knjižnice bez koje nema napretka u suvremenom odgoju i obrazovanju. |